Monday 19 September 2011

HARI RAYA HARI MERDEKA!!!!

Sblum aku mulakn post aku ni...aku nk ucapkn SELAMAT ARI RAYA N SELAMAT ARI MERDEKA kt suma kengkwn muslim mahupun bkn Islam.....


Raya tahun ni aku agk kalut ckit...aku trpaksa bt kuih raya last minit...
hhhhhmmmm...mmg penat la kan..nasib la ada mama ksygn aku tlg aku bt kuih2 tu...
klu x, xsyok la raya aku thn ni...


tp yg best tuk thn ni aku raya ngan adanya lesen kereta...
perrrhhhh...dulu aku just tgk ja ayh aku bwk keta...
skunk aku plk bwk ayah aku n mama aku nek keta...


tuk raya thn ni dalam aku dok syok nk raya...kakak aku yg no 2 plak msk hospital...
gula dia tinggi smpai pengsan..
thn ni raya mcm 3 thn lps jgk...raya kt hospital..


RAYA PERTAMA


pg2 aku siap umah cntik2...
susun kuih-muih n pinggan mngkuk kt ruang mkn...
pas owg blk solat sunat ari raya mula la warga dewasa dtg beraya ke rumah smbil mmbca doa kesyukuran kt setiap rumah tu mngikut giliran
tu la sistem lorong  umh aku  setiap thn beraya..
umh aku dorng dtg dlm kul 10.30 pg...
lps org dewasa dtg knk2 plak memeriahkan suasana...
thn ni mama msk koey teow sup....
tp aku sibuk beraya aku just mkn skali je...dah la sedap tp mkn  skali je...
cedihnyeeerrr....




koey teow sup....
yummmiiieeee
dlm kul 2 ptg camtu...aku n 1 family g mlwt kakak aku kt hospital...
then ptg ckit...kmi gerak g umah tok sblh ayh...
yg sedihnye...thn ni aku xdpt duit raya dr tok aku...slalu dpt tp thn ni tok aku nmpk aku dh bsr kot...hhhmmm


RAYA KEDUA..


raya kedua pg tu aku bwk ayh aku g tgk kakak aku..
then kta orang terus g umah pakcik aku coz dia bt open house...
best gla mkn laksa...favourite aku tu........


laksa favourite aku tu.......

sedap gla mknn time raya...ns impit la apela
mcm2 ada.....



















No comments:

Post a Comment