Tuesday 6 September 2011

SELAMAT HARI RAYA!!!!

SELAMAT HARI RAYA!!!!!

Kt cni aku nk cta pengalaman aku berpuasa sebgai seorg student universiti...


BLN RAMADHAN.

Tuk thn ni ni lah first time aku berpuasa kat negeri org bersama-sama kwn2...
sblum ni aku just dgr je kwn2 aku cta pengalaman diaorg puasa ngn kwn2 kt asrama...
al maklum la bdk xpenah dok asrama apatah lg hostel-hostel yg lain...


sbelum2 ni aku sntiasa akn berpuasa ngn family kt umah...tp thun dah berubah...aku skunk dah jd student universiti...agak teruja jgk aku dibuatnya...


setiap kali berbuka posa ngn kwn2 mesti bli mknn bnyk...tuk diri sndiri n kengkwn...biasala suma kwn2 umah kaki mkn...sesuai sgt la...mkn suma abis..
xpayah susah ati...xmembazir...
xabis masa berbuka smbung mkn time pas terawih plak...xabis  lg smbung mkn time bt assignment
kn bgus camtu..


time sahur plak niat ati nk k bngun la...
xcited kunci jam...jam bunyi suh bngun aku tekan & tido blk
& korng nk tau x pecah rekod la tahun ni thn pertama aku puasa hnya 3 kali je aku sahur dlm sbln...gla kot...xlpr plak tu
klu xsahur time zaman muda2 dlu...perrrhhhh....
smpai kul 12 tgh ari je prut aku bnyi lagu mcm2 dah...
xsbr je nk berbuka...tp time posa kali ni xtrasa pun...
saluttt kt diri sendiri la....hehehehehehe


tp dlm berpuasa tu aku cedih la...
keje bnyk sgt ...
ari2 ada kelas n yg pling sedih xblh nk blk umah coz ari sabtu da kelas :-(:-(:-(
aku xbrbuka ngn family ...just sempt berbuka ngn family tuk 2 ari je....huhuhu
tu pun dah pnghujung ramadhan...cedihnya


sblum ari raya


aku start cuti ari rabu....
aku gerak blk umah kak aku kt ipoh coz aku kna blk raya ngn dia...so boringgg!!!
smpai kt ipoh aku n kak aku g shopping tdung raya...
lg bapa ari nk raya bru aku tringt bju2 aku xdak tudung rupanya...
kelam-kabut la g bli tudung...
nek pning aku cr tudung xjmpa2....last2 jmpa gak tp hnya tuk 2 bju je...hhhhmmmm..
lg 2 cr kt lain...


mlm ari jmaat gerak blk kedah...lewat btl aku gerak blk...ngntok gla..
smpai kt kedah kul 3 pg...
keesokkan ari aku kelam kabut g bli brg nk bt kuih raya pelak..
so tireeddd!!!
nasib ada mama nk tlg aku bt kuih raya...adk2 n kakak2 aku hampeh...mkn blh bt xnak...
sempat jgk la aku bt 3 jnis kuih raya...
almond london....eeeerrrmmmm yummie
samperit....favourite suma owg dlm umah aku...
cornflakes madu...favourite aku n adik2


samperit aku bt

almond london aku bt


cornflakes madu

No comments:

Post a Comment